Volkswagen geeft naam aan tweede telg ID. Family

De ID.4, de eerste elektrische SUV van Volkswagen, is in aantocht. De laatste versie van het prototype is vandaag gepresenteerd, en de onthulling van de productieversie volgt later dit jaar.

De ID.4, die voorkomt uit studiemodel ID.CROZZ, is de eerste elektrisch aangedreven compacte SUV van Volkswagen. Hij maakt net als de ID.3 gebruik van het modulaire MEB-platform dat Volkswagen speciaal voor elektrische modellen heeft ontwikkeld.

Open Space

Het ID.4 prototype komt zelfverzekerd voor de dag met een zeer gestroomlijnde carrosserie. Door de riante wielbasis, de korte overhangen en het in de wagenvloer geïntegreerde accupakket biedt hij een ongekende hoeveelheid interieurruimte – een echte ‘open space’.

Meer voordelen van modulair

Het flexibele MEB-platform biedt nog meer voordelen. Zo wordt de ID.4 om te beginnen leverbaar met achterwielaandrijving. Later volgen vierwielaangedreven versies. De lage plaatsing van het accupakket zorgt in alle modellen voor een laag zwaartepunt. Dat vertaalt zich in een dynamisch rijgedrag. Afhankelijk van de gekozen versie heeft de ID.4 een actieradius van maximaal 500* km. Laden kan met wisselstroom, 3-fase stroom en gelijkstroom.

Eenvoudig en intuïtief

De royale en hightech cockpit van de ID.4 staat bol van de intuïtieve touch- en spraakfuncties (Natural Voice Control). De elektrisch aangedreven compacte SUV is 100% connected envoorzien van geavanceerde assistentiesystemen. De ID.4 wordt vanaf medio dit jaar klimaatneutraal geproduceerd in Zwickau.

Geïnteresseerden die op de hoogte willen blijven van de ID.4 en de andere ID.-modellen, kunnen zich inschrijven voor de speciale nieuwsbrief.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.