Vanaf volgend jaar slaat Škoda AUTO een nieuwe, op een elektrische en digitale toekomst gerichte designkoers in. Deze nieuwe designtaal kenmerkt zich door een helder, gereduceerd lijnenspel dat de eenvoud en waarde van de nieuwe Škoda-modellen onderstreept. Opvallende elementen zijn het nieuwe front met het zogenaamde ‘Tech-Deck’ en de kwalitatief hoogstaande materialen van het interieur.
Het nieuwe merklogo heeft niet langer een 3D-ontwerp. De merknaam krijgt een nieuwe typografie, waarin symmetrische vormen worden gecombineerd met rondingen en hoeken. Voor een betere herkenbaarheid wordt de vleugelvormige ‘haček’ in de letter S geïntegreerd.
Ook de CI wordt ingrijpend vernieuwd. Škoda hanteert voortaan twee kleuren groen, Emerald en Electric Green. Deze kleuren worden geassocieerd met ecologie, duurzaamheid en elektromobiliteit. In eerste instantie wordt de nieuwe CI toegepast in het communicatiemateriaal van Škoda, vanaf 2024 verschijnt de nieuwe merkidentiteit ook op de nieuwe modellen van het merk, in de infotainmentsystemen en op andere elementen van de auto’s. De vernieuwde CI wordt ook doorgevoerd op de vestigingen van de Škoda-dealerbedrijven.