2006-audi-etron-quattro-01.jpg

Audi e-tron quattro

De Audi e-tron is een echte Audi, maar dan volledig elektrisch. 

  • Kopen

    € 66.415,-

  • Private lease

    € 1.149,-*

  • Zakelijke lease

    € 975,-

  • Bijtelling

    8 %

Dynamisch rijden en een elektrische aandrijving

De Audi e-tron wordt aangedreven door twee elektromotoren. Daarmee versnelt de e-SUV vlot vanuit stilstand. Voluit wegrijden doet denken aan een sportauto. De elektrische vierwielaandrijving, een nieuwe generatie van quattro, zorgt daarbij voor optimale tractie en dynamiek. De Audi e-tron voelt zich niet alleen thuis in het drukke Nederlandse verkeer, maar is ook een genot om te rijden op lege, kronkelende wegen. De quattro-aandrijving is actief als de situatie daarom vraagt. Het aandrijfkoppel wordt variabel over de assen en wielen verdeeld.

Audi e-tron 50

Max. vermogen: 230 (313) kW (pk)Opladen bij high-power laadpunt: 30 minuten voor 80%Actieradius tot: 333 km**
Acceleratie 0-100 km/h: 6,8 sec. (boostfase)Topsnelheid in km/h: 190 (begrensd)Trekgewicht: 1800 kg

Rijdynamiek

2006-audi-etron-quattro-28.jpg

Uitstekende tractie

De Audi e-tron heeft altijd de nieuwste generatie quattro-aandrijving. Deze werkt elektrisch en regelt volledig variabel de ideale verdeling van het aandrijfkoppel. In een fractie van een seconde kunnen de krachten naar een andere as gaan. Omwille van de efficiency rijdt de e-SUV in de meeste gevallen alleen met de achterste elektromotor. Als de rijsituatie daarom vraagt, wordt ook de vooras ingeschakeld. Dat gebeurt zo snel, dat op een gladde weg de auto niet slipt of in een snel genomen bocht niet over- of onderstuurt. Vooral als er van nature weinig grip is, zoals in de sneeuw, komen de dynamische talenten van de Audi e-tron goed tot hun recht.

2006-audi-etron-quattro-27.jpg

Sportief karakter

Het sportieve karakter en de rotsvaste wegligging zijn voor een groot deel te danken aan de lage plaatsing van de aandrijfcomponenten, in het midden van de auto. De accu is optimaal aangepast aan de maten van de Audi e-tron en ligt als een plat en breed blok tussen de voor- en achterwielen. Daardoor is het zwaartepunt van de Audi e-tron net zo laag als bij een hatchback, sedan of stationcar. De gewichtsverdeling is met vrijwel 50:50 ronduit perfect.

2006-audi-etron-quattro-26.jpg

Langeafstandstalent

De ruime afstand die deze auto op een acculading kan afleggen, komt voor een deel op conto van het regenereren, ofwel het terugwinnen van remenergie. Bij meer dan negentig procent van alle momenten waarop de Audi e-tron vertraagt, vloeit energie terug naar de accu. Als eerste fabrikant ter wereld gebruikt Audi in een elektrisch productiemodel een elektrohydraulische, geïntegreerde remregeling. Daarmee benut de e-SUV zijn regeneratiemogelijkheden ten volle.

Audi e-tron 55

Max. vermogen: 300 (408) kW (pk)Opladen bij high-power laadpunt: 30 minuten voor 80%Actieradius tot: 401 km**
Acceleratie 0-100 km/h: 5,7 sec. (boostfase)Topsnelheid in km/h: 200 (begrensd)Trekgewicht: 1800 kg

De details zorgen voor het verschil

Met de Audi e-tron vertaalt Audi de vertrouwde designtaal van het merk naar een nieuw tijdperk: dat van elektrisch rijden. Dit geldt zowel voor de binnen- als buitenkant. Stijlbepalende details verduidelijken dat de Audi e-tron altijd elektrisch rijdt. Voorbeelden zijn de speciale dagrijverlichting, de elektrische laadklep, bekledingstiksels die aan stroomkabels doen denken en het ontbreken van uitlaten. Een absoluut designhoogtepunt zijn de optionele Audi virtual mirrors.

Een high-end optie: Audi virtual mirrors

2006-audi-etron-quattro-24.jpg

Bekend van concept cars, maar heel bijzonder op een productieauto: de digitale buitenspiegels waarmee de Audi e-tron optioneel leverbaar is. Deze cameraspiegels zijn niet alleen technologisch een unicum, maar bieden ook praktische voordelen qua beeld en veiligheid. De slanke pootjes dragen een platte behuizing met daarin een kleine camera. De beelden worden digitaal bewerkt en dan op contrastrijke oled-schermen van 1.200 x 800 pixels in het interieur getoond. Deze schermen zitten op de overgang van dashboard naar portieren.

2006-audi-etron-quattro-25.jpg

De 7-inch schermen stellen automatisch de helderheid in. Er zitten naderingssensoren in: zodra uw vinger bij het scherm komt, worden symbolen zichtbaar om de beelduitsnede te verschuiven. Vanaf bestuurderskant is ook de rechter spiegelprojectie in te stellen.

Snel laden

Nederland is ideaal om elektrisch te rijden, want er staan heel veel laadpalen, zowel in steden en dorpen als langs de snelwegen. Ook de rest van Europa werkt inmiddels flink aan de uitbreiding van de laadinfrastructuur. Voor thuis en op kantoor zijn er compacte wallboxen, die helemaal mooi zijn in combinatie met zonnepanelen of op zijn minst een groenestroomcontract. De elektrische laadklep van de Audi e-tron scharniert ruimtebesparend aan de onderkant. Na het verwijderen van de stekker sluit de klep na vijf seconden automatisch.

Veiligheid en kwaliteit

2006-audi-etron-quattro-30.jpg

Tractietest

De nieuwe elektrische vierwielaandrijving en modernste ondersteltechnologieën zorgen voor een optimale tractie en dynamiek in veel rijomstandigheden en in allerlei weertypen.

2006-audi-etron-quattro-31.jpg

Temperatuurtest

Het thermisch management zorgt ervoor dat de accu in veel situaties – van een koude start in de winter tot een snelle Autobahnrit in de zomervakantie – in het optimale werkingsgebied van 25° tot 35° Celsius blijft.

2006-audi-etron-quattro-32.jpg

Accutest

De celmodules van de Audi e-tron zijn over een breed temperatuurbereik en bij veel laadniveaus in staat om continu stroom af te geven en op te nemen, ontelbare keren achter elkaar. De celsamenstelling garandeert dat ze uitzonderlijke temperaturen en zware belasting beter aankunnen dan conventionele accucellen.

Design en technologie vormen een perfecte match. Een grote boog, de wrap-around, omspant van deur tot deur het uit horizontale lagen opgebouwde dashboard. Deze wrap-around verbindt op harmonieuze wijze de displays van de optionele camerabuitenspiegels met de overkapping van de Audi virtual cockpit. De Audi e-tron heeft standaard het topinfotainmentsysteem MMI navigatie plus aan boord, inclusief 4G-wifi. De navigatie maakt een bestemming kiezen extra gemakkelijk door vaste routes te herkennen.

In totaal is 660 liter bagagevolume beschikbaar, zodat deze e-SUV ideaal is voor lange reizen. Van die kofferbakinhoud bevindt zich 60 liter onder de voorklep. Daar zitten ook het boordgereedschap en is plek voor een laadkabel.

Assistentiesystemen

Ontspannen rijden met slimme ondersteuning

Diverse assistentiesystemen zorgen ervoor dat Audi e-tron rijden zo min mogelijk stress veroorzaakt. De standaard efficiency assist detecteert het verkeer om u heen en kent het routeverloop en geeft op basis daarvan in de Audi virtual cockpit aanwijzingen om anticiperend te rijden. In combinatie met adaptive drive assist kan efficiency assist de e-SUV anticiperend laten afremmen en versnellen. Alle informatie voor de assistentiesystemen komt van een centrale regel- en rekenunit, die voortdurend een beeld schetst van de directe omgeving.

Audi e-care

Bij een vooruitstrevende auto hoort vooruitstrevende service. Daarom is de e-tron standaard voorzien van Audi e-care: een uitgebreid servicepakket dat ervoor zorgt dat u altijd en overal zorgeloos elektrisch kunt rijden.

* Alle prijzen vermeld op deze pagina zijn op basis van de prijzen die geldig zijn vanaf de negende week in 2020, tenzij anders vermeld (fiscale waarde), inclusief BTW, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, beheerbijdrage en legeskosten. Netto bijtelling gebaseerd op een inkomstenbelasting van 49,50% en geldt bij een tenaamstelling in 2020.

** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.

e-tron quattro