RS e-tron GT

Pure energie en sterke prestaties

  • Kopen

    € 152.946,-

  • Private lease

    € 2.201,-*

  • Zakelijke lease

    € 1.449,-

  • Bijtelling

    22 %

Pure energy and progressive performance

Interieur & Design

Interieur: In de Audi RS e-tron GT draait alles om de belangrijkste plek in het interieur: die van de bestuurder.

Design: Het sculpturale design verbindt de dynamische verhoudingen van een gran turismo met de bijzondere kenmerken van een Audi RS-model. Het optionele carbondak is gemaakt van koolstofvezel versterkte kunststof. Dit geavanceerde materiaal is stevig en toch heel licht.

 

Passie leidt tot vooruitgang

Deze elektrisch aangedreven Gran Turismo wordt gebouwd op de locatie Böllinger Höfe nabij Neckarsulm. Daar draait het om oog voor detail, nauwkeurigheid en kwaliteit.

de Audi RS e-tron GT in cijfers

Vermogen

440 kW

Acceleratie 0-100 km/h

3,3s

WLTP-actieradius

472 km

Laadvoltage

800 v Maximum laadvermogen: 270 kW

Van 5 naar 80 % opladen

ca. 22,5 min. Onder ideale omstandigheden

Netto accucapaciteit

83,7 kWh

Universele uitstraling

Wij zien de Audi RS e-tron GT als een nieuwe interpretatie van een auto. Dat blijkt ook uit zijn pure design. Het is geïnspireerd op aerodynamische prestaties. Progressieve luxe vormt het vertrekpunt voor een intense rijbeleving. Karakteristiek zijn de RS-logo’s met de rode ruitvorm.

Strak en puur

Strak en puur: De belangrijkste kenmerken worden visueel geaccentueerd. Zo wordt het lage zwaartepunt benadrukt door de prominent aanwezige dorpels en de lange wielbasis.

Lichtstrook met animatie: Over de volle breedte van de achterkant loopt een strook met verlichting. Die kan een lichtanimatie vertonen. De ledachterlichten eindigen in een tweepuntige vorm. Voor het eerst op een Audi: de gecombineerde achteruitrijlampen annex knipperlichten.

Lichtend voorbeeld van dynamiek

De optionele matrix-ledkoplampen met Audi-laserlicht zijn een belangrijk element in het vooruitstrevende carrosserieontwerp. Deze lampenunits vallen ook op door de blauwe X-vormige componenten erin. Die zijn het startpunt voor de dynamische lichtanimatie.

Een sterke afsluiting

De nadrukkelijk aanwezige schouderlijn en prominente achterdiffuser versterken het beeld van een krachtige auto. De geleidelijk aflopende daklijn straalt snelheid uit, zelfs als de Audi RS e-tron GT stilstaat.

Interieurdesign

Het rode RS styling pack omvat fraaie expressrode stiksels in het interieur. Ook het RS-pakket met grijze details benadrukt de moderne elegantie binnenin de Audi RS e-tron GT, dankzij staalgrijze contrasterende stiksels.

Een formule met voorsprong

De 800-voltaccu is geheel vlak in de bodem verwerkt. Deze lithium-ionbatterij blinkt uit door efficiënt laden en ontladen. Mede dankzij de uitgekiende mogelijkheden tot recupereren bedraagt de WLTP-actieradius 472 kilometer.

2204-audi-e-tron-GT27.jpg

Meer RS bestaat niet

Met zijn elektrische quattro-vierwielaandrijving levert de Audi RS e-tron GT indrukwekkende prestaties. Er zijn twee motoren aanwezig, een op de voor- en een op de achteras, en die zijn samen goed voor maximaal 440 kW.

Mooie, gestroomlijnde wielen

De optionele, extra gestroomlijnde velgen zijn onderdeel van het totaalconcept: een efficiënte, prestatiegerichte auto.

Bijzondere effecten van technologische innovatie

De aerodynamische vormen zijn ook functioneel. Op detailniveau geldt dat voor de slimme luchtinlaten aan de voorkant en de dominant aanwezige achterdiffuser.

Nog meer rijdynamiek en rijplezier

Krachtig en goed doseerbaar vertragen met de optionele remmen met een coating van wolfraamcarbide of de met koolstofvezel versterkte keramische remmen.

Vakmanschap

Deze elektrisch aangedreven Gran Turismo wordt gebouwd op de locatie Böllinger Höfe nabij Neckarsulm. Daar draait het om oog voor detail, nauwkeurigheid en kwaliteit.

Nederlandse fotoimpressie

RS e-tron GT