Audi Mobiliteitsservice

  • Muntstad
audi-mobiliteitsgarantie.jpg

Als partner in mobiliteit vinden wij het belangrijk dat u mobiel blijft in geval van pech. Dankzij de Audi Mobiliteitsservice staat uw Audi zelfs met pech nooit lang stil. Mocht u ooit een probleem hebben met uw Audi dan zorgen wij ervoor dat u direct weer de weg op kunt. Zonder extra kosten, een Audileven lang!

Hulp is onderweg Wanneer een kleine reparatie of handeling ter plaatse noodzakelijk is (te laag olie- of koelvloeistofpeil of lekke band) kunt u rekenen op het gemak van Audi Mobiliteitsservice. In deze situatie zijn de kosten van de hulpverlening voor rekening van Audi.\

In andere gevallen kunt ook een beroep doen op de Audi hulpverlening, alleen zijn de kosten voor vervolghulpverlening en de reparatie voor uw rekening. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Lege accu door eigen toedoen
  • Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
  • Sleutel in afgesloten auto achterlaten
  • Vastgevroren onderdelen
  • Ongeval of de gevolgen daarvan en diefstal of poging daartoe

Indien u strandt vanwege achterstallig onderhoud of geadviseerde reparaties die niet zijn uitgevoerd, kunt u wel een beroep doen op de Audi Mobiliteitsservice, maar zijn de kosten volledig voor uw rekening.

Belangrijk nummer

Voor de deur of elders in Nederland, als u met pech staat hoeft u enkel het gratis nummer 0800 - 283 44 857 te bellen. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar. Wanneer u langs de snelweg staat met pech, kunt u gebruik maken van de gele praatpalen. Meld duidelijk dat u Audi Mobiliteitsservice heeft en u wordt gratis geholpen. Ook in het buitenland kunt u het gratis nummer bellen, u hoeft alleen een '0' toe te voegen: 00800 - 283 44 857. Mocht het servicenummer om technische redenen niet bereikbaar zijn, kunt u direct naar Nederland bellen via +31 33 494 91 02 (niet gratis).

Reparatie in het buitenland

Wanneer uw auto eenmaal bij de dealer staat, verlangt deze in de meeste gevallen een akkoord voor reparatie (handtekening). Houd daar rekening mee, aangezien de kans bestaat dat ze anders niet beginnen aan de reparatie en u en de dealer onnodig lang op elkaar wachten. Garages voeren reparaties in de meeste gevallen niet ‘gratis’ uit, ook als uw voertuig nog onder de fabrieksgarantie valt. Zij verlangen dat u direct betaalt en laten het aan u over om de kosten later alsnog vergoed te krijgen. In dat geval moet u de kosten voorschieten en dient u bij thuiskomst in Nederland de kosten in bij uw eigen Audi-dealer. Vraagt u dus om een factuur. Uw gerepareerde auto moet u zelf ophalen bij de Audi-dealer.

Uitgebreide ondersteuning

Mocht het mankement niet ter plaatse worden verholpen, wordt uw Audi voor reparatie naar de dichtstbijzijnde Audi Servicepartner gebracht. Mocht reparatie binnen 3 uur niet mogelijk zijn, dan biedt Audi de mogelijkheid om gebruik te maken van één van de volgende services:

  • Vervangende auto voor de duur van reparatie (max. vijf dagen)
  • Vergoeding van verder reizen met vliegtuig of trein, indien u geen gebruik maakt van een vervangende auto. De vergoeding bedraagt max. € 450,- per persoon
  • Vergoeding van de kosten (taxi of openbaar vervoer) voor uw vervoer naar de Audi Servicepartner tot max. € 80,-
  • Hotelovernachting (max. 5 dagen incl. ontbijt) voor u en uw passagiers
  • Vergoeding van onder meer parkeergeld en telefoonkosten tot max. € 30,-
  • Onderdelenservice, per express versturen van benodigde onderdelen in West Europa
  • Repatriëring van de auto tot max. € 500,- als reparatie niet mogelijk is. Wanneer u zelf de auto ophaalt en aanbiedt ter reparatie bij een Audipartner, behoudt u het recht op deze vergoeding

Audi Mobiliteitsservice is geldig in de volgende landen:

België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Luxemburg, Macedonië, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.

Voorwaarden & garantiebewijs

Audi Mobiliteitsservice hoort bij iedere nieuwe Audi en geldt tot de eerste grote onderhoudsbeurt die volgens fabrieksvoorschriften moet plaatsvinden. In alle daaropvolgende jaren kunt u een beroep blijven doen op Audi Mobiliteitsservice, mits u aan één voorwaarde voldoet: u laat het reguliere onderhoud en de geadviseerde reparatiewerkzaamheden op tijd uitvoeren door een officiële Audi Servicepartner.

Na iedere grote onderhoudsbeurt voorziet uw Audi Servicepartner uw serviceboekje van twee stempels. Dit boekje geeft u het recht op de Audi Mobiliteitsservice; zorgt u dus dat deze te allen tijde in uw auto ligt.

Vervangend vervoer

Bij vervangend vervoer kan het zijn dat deze door de Audi-dealer wordt geregeld of door een externe verhuurmaatschappij; het kan voorkomen dat u zelf uw auto dient op te halen bij en/of weg te brengen naar de externe verhuurmaatschappij, in dat geval kunt u hem dus niet achterlaten bij de lokale Audi-dealer. Daarnaast hebben wij nog de volgende tips voor u m.b.t. vervangend vervoer:

  • Laat de huurauto altijd achter met een volle tank 
  • Meestal mag u een huurauto alleen gebruiken in het land waar u de auto gehuurd heeft. U kunt dus in principe niet met uw huurauto de grens over 
  • In principe is de huurauto bedoeld om gedurende de reparatie mobiel te blijven en niet om te gebruiken op doorreis of terug naar Nederland 
  • Als borgstelling voor een huurauto heeft u altijd een creditcard nodig 
  • Lees bij de ontvangst van het verhuurcontract ook goed de verhuurvoorwaarden en restricties van de betreffende verhuurder door 
  • Houd er rekening mee dat in het buitenland vaak geen auto met trekhaak beschikbaar is. Mocht u een caravan of aanhangwagen hebben, dan zal deze samen met uw auto afgesleept worden. Vervolgens kunt u van de andere diensten van Audi gebruik maken om gedurende de reparatie mobiel te zijn en te overnachten.

 

Download hier de brochure voor meer informatie

Brochure mobiliteitsservice